09:00-09:45
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Muukeelne kool ja selle juhtimine
Hiie Asser (otseülekanne veebis)
Töötoas on 160 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi aulas.
Õpitoas räägitakse, kuidas edukalt korraldada õpet muukeelsete lastega ja avatakse sellega seotud juhtimise tagamaid. Annelinna gümnaasiumil on pikaajaline keelekümbluskogemus, millele lisandusid selle aasta kevadel ka edukad tegutsemistehnikad Ukraina õpilastega toimetulekuks. Õpituba loob hea sissejuhatava aluse, mida jätkavad sellele järgnevad Annelinna gümnaasiumi õpitoad.
Hiie Asser on Tartu Annelinna Gümnaasiumi direktor ja olnud keelekümbluse metoodika teerajaja ning selle edukas arendaja Eestis. Hiie Asser on Aasta Haridusjuht 2022 üleriigiline laureaat.
Töötoast tehakse otseülekanne Tartu haridusfestivali Facebooki lehel.
|
10:00-11:30
Tartu Mart Reiniku Kool (Vanemuise tn maja)
|
Koolijuhtidele! Coachiv juhtimine. Kuidas valmistada ette coachivat vestlust ja see tulemuslikult ellu viia?
Jane Väli
Töötoas on 12 kohta.
Osalejatena on eelistatud koolijuhid, kellel on suur vajadus jõuda udujutust edasi tegevuste faasi.
Töötoas uuritakse, mis võiks olla organisatsioonis olemas, et areneks vabadusest ja vastutusest kantud töökultuur ning kuidas soodustada ühist õppimist. Kõige olulisemaks juhtimise tööriistaks peab koolitaja tõelist kohtumist oma inimestega. Kuidas seda kohtumist ette valmistada ja see tulemuslikult ellu viia? Kuidas pidada vestlus, mille tulemusena hakatakse tegevusi ellu viima ja otsuseid langetama?
Osalejad saavad kaasa näiteid ja kogemusi küsimustest, mis on andnud koolitajale kui coach'ivale juhile aastate jooksul tulemust.
Koolitaja Jane Väli ütleb enda kohta järgmist: "Mind inspireerivad teadlikes muutustes ja arengusoovis organisatsioonid ning inimesed, kes neid muutusi ellu viivad. Olen olnud eri suuruses meeskondade eestvedamisega seotud üle 20 aasta. Minu eelis on praktilisus, sest nii coach'ing kui ka juhtimine on minu igapäevatöö. Olen Eesti Supervisiooni ja Coachingu Ühingu liige, 7. kvaliteeditaseme coach/superviisor ning European Mentoring and Coaching Councili liige. Annan loenguid Tartu Ülikoolis, juhin meeskonda avalik-õiguslikus sektoris ning coach'in ja superviseerin erapraksises. Matkan seljakotiga, purjetan, hoian meeles looduse tundmist ja tunnetust ning naudin kunsti ja kultuuri."
|
10:00-11:30
TäheTERA
|
TäheTERA Sizzixi huvitund
Marge Lahe, Regina Pai
Töötoas on 15 kohta.
Töötuba toimub TäheTERA käsitööklassis.
Tutvustame TäheTERA huvitundide süsteemi ja pakume võimalust osaleda Sizzixi masina (https://www.sizzix.com) huvitunnis. Tutvume masina võimalustega ja valmistame endale midagi praktilist.
Marge Lahe on TäheTERA matemaatikaõpetaja, kes on aastaid hobi korras kasutanud Sizzixi masinat. Regina Pai on TäheTERA käsitöö/kodunduse õpetaja. Eelmisel õppeaastal korraldasid nad koos Sizzixi huvitundi.
|
10:00-12:00
Tartu Maarja Kool
|
Erituge vajavate õpilaste klassiõpetaja töö omapära Tartu Maarja Koolis
Jaanus Rooba, Vahur Põldsam
Töötoas on 15 kohta.
Töötuba toimub Tartu Maarja Kooli (Puiestee 126/1) eurütmiasaalis, mis asub hoovipoolse maja II korrusel.
Töötoas antakse ülevaade klassiõpetaja tööpäevast, tööaastast ja üheksa-aastasest perioodist. Mida õppida ja mida õpetada?
Jaanus Rooba on Tartu Maarja Kooli direktor. Vahur Põldsam on sama kooli 8. klassi õpetaja.
|
10:00-11:00
Ilmatsalu Lasteaed Lepatriinu
|
Tunnetuslik õpiruum ja sensoorsete vahendite kasutamine igapäevatöös
Evelyn Meresaar
Töötoas on 15 kohta.
Töötuba toimub Ilmatsalu Lasteaia Lepatriinu Kaisutriinu rühma ruumis.
Praktilised sensoorsed keskused ja muud vahendid pakuvad lastele põnevust, lõõgastust, rahunemist ja läbi keha esemete tunnetamise võimalust. Rühmakeskkond on toetatud igal nädalal erinevate teemale vastavate sensoorsete vahenditega, mille kaudu laps õpib kogedes, avastades ja tunnetades.
Töötuba annab edasi praktikult praktikutele suunatud mõtteid igapäevatöö rikastamiseks. Tutvustatakse õppemänge, mis on lõimitud sensoorse keskusega.
Töötuba sobib lasteaiaõpetajale, õpetajaabile, assistendile, eripedagoogile, loovterapeudile, tegevusterapeudile ja I–II kooliastme klassiõpetajale.
Evelyn Meresaar on praktik, kes julgeb ja soovib igapäevatöös katsetada lapsi toetavaid lahendusi.
|
10:00-11:00
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Eesti hetked
Julia Trubatšova, Maire Küppar, Veronika Kim
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi ruumis A203.
Õpetajad räägivad video kasutamise võimalustest eesti keele ja ühiskonnaõpetuse tundides, väärtuskasvatusest, õpilasürituste vaimsusest ning sellest, kuidas seda kõike ühendada.
Julia Trubatšova on 1.–3. ja 10.–12. klasside õppealajuhataja, muusikaõpetaja ning metoodik. Maire Küppar on eesti keele teise keelena ja eesti kirjanduse õpetaja, metoodik ning õpilasnõustaja. Veronika Kim on ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja ning Tartu Annelinna Gümnaasiumi hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija.
|
10:00-11:00
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Eestikeelse ainealase sõnavara õpetamine uussisserändajatele
Anne Kaskman
Töötoas on 15 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi ruumis A237.
Kuidas õpetada sõnavara nii, et sellest oleks kasu? Sellele küsimusele leiad töötoast vastused!
Anne Kaskman on eesti keele teise keelena õpetaja, klassiõpetaja ja metoodik.
|
10:00-11:00
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Loodusainete õpetamine eesti keelest erineva emakeelega õpilastele
Tatjana Ojavere
Töötoas on 10 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi ruumis A535.
Töötoas tutvustakse mõnda võtet (ka praktilises tegevuses), mida saab kasutada 3., 7., 8., 9. ja 10. klassi loodusõpetuse ja keemiatunnis.
Tatjana Ojavere on Tartu Annelinna Gümnaasiumi keemiaõpetaja ning loodusalaste õppeprogrammide ja õppekäikude korraldaja.
|
10:00-11:30
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
JÄÄB ÄRA! Õpetajate leidmine ja toetamine koolis “Noored kooli” programmi näitel
Mona Mägi Soomer, Egne Rästa, Merje Kaaret, Merilin Mühlberg
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi ruumis A234.
Kuidas koolis toetada alustavat õpetajat, et ta saaks pakkuda igale õpilasele head haridust?
Egne Rästa on Tartu Annelinna Gümnaasiumi eesti keele õpetaja, programmi "Noored kooli" vilistlane ja mentor ning "Kohanemisprogrammi" uussisserändajate eesti keele õpetaja.
Mona Mägi Soomer on samuti programmi "Noored kooli" vilistlane ja juba kolmandat aastat selle programmi meeskonnas kogukonnajuht.
Merje Kaaret ja Merilin Mühlberg on Tartu Annelinna Gümnaasiumi eesti keele / loodusainete õpetajad ning programmi "Noored kooli" 16. lennus osalejad.
|
10:00-11:30
Tartu Descartes'i Kool
|
Enesejuhtimisest teiste juhtimiseni
Tauri Tallermaa
Töötoas on 80 kohta.
Töötuba toimub Tartu Descartes'i Kooli aulas.
Juhi roll on juhtida. Kõige rohkem juhib ta isikliku eeskuju najal. Õpetaja roll on õpetada ja juhtida ning peamiselt tuleb praegusajal juhtida tähelepanu. Meil ei ole üldiselt kellelgi mitte halb mälu, vaid puudulik tähelepanu, ja see tähelepanu ei lähe ajas kuidagi enam paremaks, vaid aina lühemaks. Me saame jagada ainult seda, mis meil endil on. Kui suudame ise keskenduda ja tähelepanu hoida, saame seda nõuda ka teistelt.
Koolitaja Tauri Tallermaa tutvustab ennast nii: "Olen mälutreener aastast 2002. Selle aja jooksul on teemade ring laienenud tohutult, sest juurde on tulnud tähelepanuprobleemid. Käin palju koolides nii õpilastele kui ka õpetajatele rääkimas sellest, kuidas õppida nii, et õpitu jääks paremini meelde. Kui õpime pähe, siis ei jää meelde. Kui õpime selleks, et aru saada, jääb õpitu ka meelde. Kogu hariduse eesmärk ongi ju iseseisva mõtlemise õpetamine. Nagu on öelnud professor Ülo Vooglaid: targaks ei tee mitte õppimine, vaid mõtlemine."
|
10:00-11:00
Tartu Rakenduslik Kolledž
|
Rahvusvahelised suhted ja õpetajate õpirände võimalused
Andrei Atškasov
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Rakendusliku Kolledži Kopli õppehoone ruumis C-202.
Jagame Tartu Rakendusliku Kolledži rahvusvaheliste suhete ja projektide kogemusi ning toome näiteid, kust ja kuidas saab taotleda õpetajate õpirändeks toetusi.
Andrei Atškasov on Tartu Rakendusliku Kolledži rahvusvaheliste suhete koordinaator, kes korraldab nii õpetajate kui ka õpilaste õpirännet.
|
10:00-11:00
Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium
|
Võõrkeelsete ürituste kogemus Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumis
Edda Kaimre, Estra Tõnisson
Töötoas on 32 kohta.
Töötuba toimub Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi ruumis B203.
Töötoas tutvustatakse lühidalt kooli gümnaasiumiastme tunniväliseid üritusi ühe õppeaasta vältel (Euroopa keeltepäev, giidipraktika, maakondlik mälumäng, võõrkeelte nädal). Kuna gümnasistidele toimub vähe piirkondlikke üritusi, siis julgustatakse õpetajaid oma ideid ellu viima ja parimaid praktikaid jagama, sest nii mõnigi koolisisene üritus võiks saada laiema kõlapinna.
Edda Kaimre ja Estra Tõnisson on Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi inglise keele õpetajad. Nad leiavad, et koolielus on peale ainetundide oluline ka pakkuda õpilastele lisaväärtusi õpilasvõistluste ja muude ürituste kujul. Näiteks korraldavad nad sellel aastal kaheksandat korda maakondliku ingliskeelse mälumängu.
|
10:00-11:00
Tartu Forseliuse Kool
|
Ennastjuhtiv õpilane liikumisõpetuse tunnis
Leila Merilo
Töötoas on 30 kohta.
Töötuba toimub Tartu Forseliuse Kooli aulas.
Tartu Forseliuse Kool on suunanud fookuse õpilase ennastjuhtivuse arendamisele. Liikumisõpetuses on tähtis kujundada õpilane, kes oskab analüüsida oma aktiivsust, oskusi ja võimeid ning eesmärgistab oma arengu. Ennastjuhtiv õpilane tahab tulla liikumisõpetuse tundi, vahetab riided ning on seal aktiivne kuulaja, õppija ja liikuja.
Kuidas seda saavutada? Räägime oma kooli kogemusest. Mil viisil oleme tulnud seesugusele õpilasele sammukese lähemale? Proovime üheskoos leida võimalusi, kuidas saaksime kujundada liikumisõpetuse tunnis ennastjuhtivat õpilast.
Leila Merilo on kehalise kasvatuse / liikumisõpetuse õpetaja, kellele meeldib katsetada uusi asju. Ta soovib, et tema tunnid oleksid põnevad ja õpilastel oleks neis oma eesmärk.
|
10:00-11:15
Tartu Tamme Kool
|
KiVa programmi ilu ja võlu, aga kas ka valu?
Viivika Keskküla
Töötoas on 30 kohta.
Töötuba toimub Tartu Tamme Kooli aulas.
Töötoas antakse ülevaade kiusamise olemusest, tutvustatakse KiVa programmi komponente ning räägitakse, kuidas klassijuhatajad, aga ka ülejäänud koolipere saavad üheskoos kiusuennetusse ja kiusamise vähendamisse panustada, et hoida koolikeskkond tervema ja turvalisemana. Osalejad saavad teada, millised on levinuimad küsimused ja katsumused programmiga liitumisel ning kuidas neid lahendada.
Töötuppa on oodatud eelkõige need, kes veel pole programmiga liitunud, aga tunnevad selle vastu huvi.
Viivika Keskküla on Tartu Tamme Kooli õpetaja, 8.d klassijuhataja ja kuulub kooli KiVa tiimi. Lisaks on ta KiVa programmi koolitaja ja haridusmentor. Tema suur soov on, et teaduspõhine süstemaatiline kiusuennetus jõuaks igasse kooli, et toetada kõigile turvalise ja vaimselt toetava keskkonna loomist.
|
10:00-11:30
Tartu Kivilinna Kool
|
Visualiseerimise võimalusi koolielus
Küllike Pedaste, Annika Rebane
Töötoas on 26 kohta.
Töötuba toimub Tartu Kivilinna Kooli arvutiklassis A-107.
Töötoas jagavad praktikud kogemusi selle kohta, missuguseid visualiseerimist võimaldavaid keskkondi on nad oma töös kasutanud ning mis on olnud suurimad rõõmud ja katsumused. Seekord jätame kõrvale harjumuspärased esitluskeskkonnad (nt PowerPointi ja Google'i esitlus).
Osalejad saavad ise katsetada esitluse või plakati loomist (nt vahenditega VistaCreate, Pixlr).
Tartu Kivilinna Kooli õppejuht Küllike Pedaste kasutab koosolekute, seminaride jt ürituse ilmestamisel erinevaid visualiseerimisvõimalusi. Annika Rebane on eesti keele ja kirjanduse õpetaja, kes püüab ainetunnis oma teemasid ka nähtavaks teha.
|
11:00-12:00
LõunaTERA kool
|
Kooliga kohanemine LõunaTERA 1. klassi näitel
Kerstin Kekišev, Maarja Kass
Töötoas on 18 kohta.
Tutvustame tandemina klassijuhatamist LõunaTERA 1. klassi näitel.
Teemad:
- 1. klassi lapse kooliga kohanemine,
- klassijuhatamine tandemina (18 + 18 õpilast),
- nädala eesmärgistamine ja analüüs 1. klassis.
Tehakse ka ringkäik koolimajas.
Kerstin Kekišev ja Maarja Kass on LõunaTERA kooli 1. klassi üldõpetuse õpetajad ja klassijuhatajad.
|
11:00-12:30
Tartu Karlova Kool
|
Lapse arengulugu ja depressioon
Reigo Reppo (otseülekanne veebis)
Töötoas on 50 kohta.
Töötuba toimub Tartu Karlova Kooli aulas.
Töötoa eesmärk on suurendada teadlikkust lapse psüühilistest arenguetappidest ning jõustada teda ümbritsevaid täiskasvanuid ja spetsialiste tegelemisel depressiivse ja suitsiidse noorukiga.
Reigo Reppo on SA Tartu Ülikooli Kliinikum psühhiaatriakliiniku arst-õppejõud ning laste ja noorukite psühhiaater.
Töötoast tehakse otseülekanne Tartu haridusfestivali Facebooki lehel.
|
11:00-12:00
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Kõik uus on taasavastatud vana. Praktilisi näpunäiteid klassiõpetajatelt
Anita Rüütel, Kristel Kaskman
Töötoas on 25 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi ruumis B461.
Õpetajad räägivad ja näitavad, milliseid õppemeetodeid saab edukalt kasutada algklassides keelt ja ainesisu lõimides. Õpitoas omandatud või meelde tuletatud nipid aitavad osalejatel planeerida ka oma ainetunde praktilisemalt ja loovamalt, arvestades õpilaste erinevat tausta ja keeletaset.
Kristel Kaskman ja Anita Rüütel on Tartu Annelinna Gümnaasiumi klassiõpetajad, keda innustab praktilisus ja juhib loovus.
|
11:00-12:00
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Kõik võib olla muusika, kõik võib olla ka vaikus
Diana Joassoone, Julia Trubatšova
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi ruumis A203.
Töötoa teema on eesti keelest erineva emakeelega õpilase minapildi kujundamine keele ja muusika kaudu.
Diana Joassoone on eesti keele teise keelena ja eestikeelsete ainete õpetaja ning klassiõpetaja. Julia Trubatšova on muusikaõpetaja, metoodik ning 1.–3. ja 10.–12. klasside õppealajuhataja.
|
11:00-12:30
Tartu Kivilinna Kool
|
Kolm kiiret vahepala, mis turgutavad tempokal tööpäeval õpetaja vaimu ja füüsist
Kadi Sillaste
Töötoas on 16 kohta.
Töötuba toimub Tartu Kivilinna Kooli kodundusklassis ruumis A115.
Töötoa eesmärk on anda nippe ja nõuandeid kiireks, kuid tervislikuks päevaseks vahepalaks. Töötoas valmib ühiselt seemnekrõbedik koos peedihummusega ja energiasööstuks maitsev antioksüdandirikas tooršokolaadist komm.
Kadi Sillaste õpib Tartu Ülikoolis kutseõpetaja õppekava alusel ja tal on koka kutsetunnistus. Teekond on juhtinud teda huvihariduse radadele ja ta alustab haridusasutustes kokandusringide korraldamist.
|
11:00-12:30
Tartu Raatuse Kool
|
Konfliktist koostööni. Vaikuseminutite tõenduspõhine metoodika
Matti Orav
Töötoas on 30 kohta.
Töötuba toimub Tartu Raatuse Kooli aulas.
Sageli on klasside õhkkond närviline, killustunud või isegi konfliktne. Kaasnev stress mõjutab õppimist ja koostööd ning muidugi teeb see hulga raskemaks klassijuhataja ja teiste õpetajate töö.
See Vaikuseminutite töötuba saab aidata järgmiste kogemustega.
- Kuidas pakkuda õpilastele rahunemise ja sisepingetega toimetuleku võimalusi, vähendades kollektiivset stressi?
- Kuidas samas toetada iseenda heaolu õpetajana, st kuidas saab kasulike oskuste õpe ühtlasi pakkuda endale vajalikku tasakaalustumise pausi?
- Milliste mänguliste tegevustega saab toetada parema koostööni viivaid rühmaprotsesse?
- Kust ja kuidas saab huvi korral põhjalikke materjale, et toetada noorte vaimset tervist tõenduspõhise programmi abil?
Matti Orav on töötanud nii õpetaja kui ka koolijuhina ning Vaikuseminutite koolitajana võlub ta osalejaid oma karismaatilise stiiliga. Tal on palju kogemusi rühmaprotsesside juhtimisega eri kooslustes (sh laste ja noorte seas). Hiljuti läbis ta riikliku perelepitaja väljaõppe ja ta jätkab praegu konfliktilahenduse õpinguid organisatsiooni võtmes.
|
11:00-12:00
SädeTERA
|
Koostöös ennastjuhtiva õpilaseni
Kersti Kaplinski, Katriin Mägi, Marita Kose
Töötoas on 12 kohta.
Töötuba toimub SädeTERA ruumides (Tähe 4, sissepääs sisehoovist).
Ennastjuhtiv õpilane ei teki tühjast kohast. Teekonda tuleb alustada varakult ja seda tuleb toetada järjepidevalt.
Töötoas antakse ülevaade sellest, kuidas SädeTERAs õppimist eesmärgistatakse ja õpilasi eesmärkideni jõudmisel toetatakse.
Töötuba juhivad SädeTERA direktor, õppejuht ja 5. klassi klassiõpetaja ning 2. klassi klassiõpetaja.
|
11:00-11:45
Tartu Variku Kool
|
Luule võõrkeeleõppes
Hiie Heinmets
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Variku Kooli III korruse ruumis 342.
Töötoa eesmärk on tutvustada erinevaid õpitegevusi luule kasutamisel võõrkeeleõppes (inglise keele näited), et toetada õpilaste loovuse arengut. Teeme koos ka praktilisi ülesandeid.
Töötoas võivad osaleda õpilased alates kolmandast kooliastmest ja õpetajad, kes soovivad saada mõtteid luule kasutamiseks ainetunnis.
Hiie Heinmets on Tartu Variku Kooli inglise keele õpetaja.
|
12:00-13:30
Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium
|
Võrgustikutöö olulisus abi vajava õpilase toetamisel
Kerli Kaldmaa, Lea Voltri
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi ruumis A116.
Töötoas räägitakse (lähtudes oma töökogemusest) abi vajavat last ümbritsevate võrgustike osalistest, nende koostööst ja sellest, kuidas saaks võrgustikutöö toimida tulemuslikult. Saab osaleda rühmatöös, et harjutada võrgustiku loomist ja selle liikmeks olemist.
Töötoa juhid on Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi õpilasnõustaja ja Eesti Sotsiaalpedagoogide Ühenduse juhatuse liige Kerli Kaldmaa ning Tartu Hariduse Tugiteenuste Keskuse sotsiaalpedagoog ja Tartu sotsiaalpedagoogide aineühenduse koordinaator Lea Voltri.
|
12:00-13:00
Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium
|
Enesemüümise kunst
Tea Tamm
Töötoas on 25 kohta.
Töötuba toimub Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi ruumis B202.
Tänapäeva maailmas on võimatu läbi lüüa ilma ennast müümata. Töötoas saab ülevaate sellest, mida omandavad Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi õpilased ettevõtlusmooduli aines "Enesemüümise kunst". Teeme töötoas läbi ka mõne ülesande ning arutleme, milliseid oskusi ja tugevaid külgi läheb enesemüümisel vaja.
Tea Tamm on õpetanud 20 aasta jooksul koolis põhiainena inglise keelt. Juba viiendat aastat alustab ta Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi ettevõtlusmooduli õpilastega ka kursust "Enesemüümise kunst".
|
12:00-13:00
Tartu Kivilinna Kool
|
Loodusainete õpiring II ja III kooliastme õpetajatele
Riina Reiljan, Gerle Konsap, Eneken Grossberg
Töötoas on 15 kohta.
Töötuba toimub Tartu Kivilinna Kooli ruumis A-416.
Töötoa teema on 75-minutilise tunni ülesehitus ja läbiviimine loodusainetes.
Töötoa eesmärk on jagada ühiselt ideid ja mõtteid, milline on pika tunni tõhus ülesehitus.
Eneken Grossberg ja Gerle Konsap on loodusainete (bioloogia, geograafia, loodusõpetus) õpetajad. Riina Reiljan õpetab keemiat, loodusõpetust ja inimeseõpetust.
|
12:00-13:00
Tartu Mart Reiniku Kool (Riia tn maja)
|
Meeskonna väärtuste kujundamine algklassides
Rita Ehasalu, Sirle Morozova
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Mart Reiniku Kooli Riia tn maja ruumis 205.
Arutame, millised on esimesed sammud koostöise klassikollektiivi loomiseks, kõrvalt kuulame lapsevanema vaadet.
Kogemust jagavad klassiõpetaja Rita Ehasalu ja lapsevanem Sirle Morozova.
|
12:00-13:30
Tartu Hansa Kool
|
Heastavad ja taastavad võtted klassijuhataja aardelaekas
Koidu Tani-Jürisoo, Triinu Riis, Marika Vares
Töötoas on 25 kohta.
Töötuba toimub Tartu Hansa Kooli II korruse avatud alal A-2.
Klassijuhataja aardelaekasse saab koguda oskusi, teadmisi, mänge ja palju muudki vajalikku, mis toetavad nii õpetajat kui ka õpilasi ning teisi koostööpartnereid (nt lapsevanemaid, kolleege). Klassijuhataja on suhete looja, hoidja ja taastaja.
Töötoas tutvustame taastava õiguse viit põhimõtet, mis on tervete ja hoolivate suhete alus.
Pakume osalejatele võimalust osa saada Tartu Hansa Kooli kogemusest selle kohta, kuidas aidata luua, säilitada ja parandada (koolipere) kõikvõimalikke suhteid. Arutleme, kas taastav ja heastav suhtumine olukordade lahendamisel on ennekõike mõtteviis või pigem meetodite ja tehnikate kogum.
Tutvume lähemalt ringimeetodiga, mida saab kasutada nii probleemide ennetuseks kui ka olukordade heastamiseks.
Koidu Tani-Jürisoo on psühholoog, täiskasvanukoolitaja, superviisor, coach, terapeut ja AMI juht. Ta on töötanud koolis õpetajana kõikides vanuseastmetes ning olnud tugimeeskonna looja ja eestvedaja. Praegu teeb ta aktiivset koostööd nende spetsialistidega, kes toetavad noorte arengut eri valdkondades, st õpetajate, koolijuhtide, politseinike, kriminaalhooldajate, lastekaitsetöötajate ja paljude teistega. Selle eesmärk on tagada noortele tõhusam ja igakülgne arengutugi ning suurendada nendega töötavate inimeste toimetulekut ja rahulolu. Ta on paljude programmide ja arvukate õppematerjalide autor, kes on juhtinud koolitajate, programmijuhendajate, nõustajate ja terapeutide väljaõpet. Ta on "Hooliva kooli" mudeli loomise eestvedaja, autor ja juhtivkoolitaja.
Triinu Riis on Tartu Hansa Kooli sotsiaalpedagoog ning heastava klassiruumi / taastava õiguse temaatika praktik, kes on õppinud taastava õiguse koolitajaks. Tema jaoks on oluline taastava õiguse meetodite kasutamine koolis nii konfliktolukordade lahendamisel, mitmesuguste teemade arutamisel klassis kui ka igapäevasuhtluses. Tema kool on praegu põnevas protsessis, sest on asunud rakendama taastava õiguse koolikeskset mudelit, millele viitab Belinda Hopkins nii oma koolitustel kui ka raamatus “Restorative Classroom Practice” . Viis, kuidas meie täiskasvanutena suhtleme omavahel ja õpilastega, on parim moodus seda mudelit õpetada: ole(n) ise muutus, mida kooliellu sisse viia püüad (püüan)!
Marika Vares on Tartu Hansa Kooli õppejuht ning heastava klassiruumi / taastava õiguse temaatika praktik. Tal on 40 aastat pedagoogilist, sh 21 aastat koolijuhi kogemust. Ta peab oma töös väga tähtsaks inimeste ainulaadsuse väärtustamist. Ta on osalenud Belinda Hopkinsi taastava õiguse koolitustel ning rakendanud sealt saadud oskusi töös õpilaste ja lastevanematega. Tal on hea võimalus tegutseda taastava õiguse põhimõtteid järgides koos kolleegidega. Üheskoos heastavaid ringe korraldades ja konflikte vahendades on nad kogenud meetodi toimivust ja tuge abivajajaile. Oma kogemusi on nad jaganud ka väljaspool kooli. Marika Vares väärtustab enese arendamist, õppides taastava õiguse koolitajaks.
|
12:00-13:15
Tartu Tamme Kool
|
KiVa meetodid klassijuhataja ja aineõpetaja tööriistakastis
Viivika Keskküla
Töötoas on 25 kohta.
Töötuba toimub Tartu Tamme Kooli aulas.
KiVa õppematerjalid annavad palju ideid selle kohta, mida võtta ette klassi ühtsuse suurendamiseks ja kiusamise vähendamiseks. Milliseid tegevusi võiks aga klassijuhataja sealt edasi kavandada? Mängime mõne KiVa ülesande läbi ja teeme ka jätkutegevusi. Samuti vaatame, kuidas lõimida KiVa meetodeid ja tegevusi muudesse ainetesse.
Töötuba on mõeldud eelkõige KiVa programmis osalevatele õpetajatele ideede ja kogemuste vahetamiseks ning inspiratsiooni kogumiseks.
Viivika Keskküla on Tartu Tamme Kooli õpetaja, 8.d klassijuhataja ja kuulub kooli KiVa tiimi. Lisaks on ta KiVa programmi koolitaja ja haridusmentor. Tema suur soov on, et teaduspõhine süstemaatiline kiusuennetus jõuaks igasse kooli, et toetada kõigile turvalise ja vaimselt toetava keskkonna loomist.
|
12:30-14:30
Tartu Loodusmaja
|
Haridusprogramm “Ettevõtlik kool” teoorias ja praktikas
Margot Fjuk, Kadi Laarmann, Ene Nool, Laura Kalaus
Töötoas on 25 kohta.
Kell 12.30 algab kogunemine ja tervitusamps, tegevus algab kell 13.
Haridusprogramm "Ettevõtlik kool" on nüüdisaegse hariduse kvaliteedimärk ning põneva ja kaasava õppimise metoodika koondnimetus. See on ühtlasi programm, mis toob koolidesse ja lasteaedadesse rohkem iseseisvat ja ettevõtlikku hoiakut, arendab lastes otsustusvõimet ja ärgitab tegutsemishimu.
Töötoas tutvustatakse programmi põhimõtteid ja sisu. Oma kogemusi ja näiteid selle metoodika rakendamisest jagab Tartu Lasteaia Ristikhein direktor Margot Fjuk ja juhtivõpetaja Kadi Laarmann.
Osalema on oodatud Tartu ja Tartumaa lasteaedade direktorid, õppealajuhatajad ja õpetajad.
Tartu Lasteaed Ristikhein on haridusprogrammi "Ettevõtlik kool" liige, kes juhindub oma tegevuste kavandamisel ja elluviimisel "Ettevõtliku kooli" metoodikast. Lasteaia juhtivõpetaja Kadi Laarmann kasutab oma töös programmi TULEM-meetodit, mille abil saab koostada ja analüüsida projektiõppe plaane. "Ettevõtliku kooli" põhimõtted ja projektiõpe on omavahel seotud ning muutnud tema õppeprojektiideega järjest ettevõtlikumaks.
Ene Nool on Rakvere Rohuaia Lasteaia direktor, kuulub haridusprogrammi "Ettevõtlik kool" koolitajate meeskonda ja annab õppeasutustele selle programmi koolitusi.
Kohalikul tasandil koordineerivad haridusprogrammi "Ettevõtlik kool" maakondlikud arenduskeskused, Tartumaal teeb seda SA Tartu Ärinõuandla.
Õpitoa läbiviimist toetavad Euroopa Regionaalarengu Fond ning Euroopa Sotsiaalfond.
|
13:00-15:00
Tartu Lasteaed Poku
|
Avatud meeltega orienteerumise õpiõu
Evelin Laugus, Mirjam Köster, Kaidi Koosapoeg
Töötuba toimub Tartu Lasteaia Poku õuealal.
Töötoa teema on esmane orienteerumisõpe: oma asukoha määramine kaardi järgi, kaardi leppemärkide lugemine. Õpiõuel läbitakse orienteerumisrada, mille kontrollpunktides tuleb lahendada ülesandeid erinevate meelte abil.
Osalejatel võiks olla ilmastikukindel ja õuesõppeks sobiv riietus.
Töötuba juhivad Tartu Lasteaia Poku õuesõppeentusiastid.
|
13:00-14:30
Ilmatsalu Lasteaed Lepatriinu
|
Arenguvestluse juhtimise praktilised võtted
Evelyn Meresaar, Karmen Sõmer
Töötoas on 30 kohta.
Töötuba toimub Ilmatsalu Lasteaia Lepatriinu saalis.
Meeldiv ja tulemuslik arenguvestlus on nii õpetaja huvi kui ka lapsevanema ootus. Töötuba annab võimaluse läbi proovida juba hästi töötavat mudelit, mille on töötoa juhendajad ise loonud. Praktilised võtted aitavad õpetajal ja teistel arenguvestluste pidajatel luua kohe koostöise ja turvalise õhkkonna. Selle meetodi toel on õpetajal võimalik mõista lapsevanema tunnetust oma lapsest ning sellele tuginedes ehitada üles meeldiv ja last arendav koostöösuhe.
Töötuba juhivad Ilmatsalu Lasteaia Lepatriinu õpetajad, kes on positiivse mõtteviisiga ja keskendunud lahendustele.
|
13:00-14:00
Tartu Lasteaed Kannike
|
Õppekava toetavad projektid on lasteaiale suur lisandväärtus
Helina Muruaas
Töötoas on 25 kohta.
Töötuba toimub Tartu Lasteaia Kannike suures saalis.
"Ma olen väga tänulik selle võimaluse eest, mida pakub Tartu linn ja haridusosakond, et oma suurte mõtete teostamiseks lasteaias on võimalus kirjutada õppekava toetav projekt. Nii saab loota, et su kirjutatud projekt kõnetab teisi ja sa saad projekti rahastatud ning tänu sellele pakkuda lastele lasteaias vahvaid lisategevusi, kogemusi, emotsioone, võimalusi. Seda saab teha, kaasates peresid, õpetajaid, lapsi, teisi lasteaedu ja koostööpartnereid."
Helina Muruaas on Tartu Lasteaia Kannike andunud patrioot, kuuendat aastat õppealajuhataja. Ta peab oluliseks lasteaiaõpetajate väärtustamist ja mainet. Ta seisab selle eest, et õpetajatel oleks igapäevatöös võimalik kasutada töös lastega palju erinevaid vahendeid ja materjale.
|
13:00-14:00
Tartu Lasteaed Pääsupesa
|
Pildilise suhtluse mudeldamine
Madli Vahtramäe
Töötoas on 40 kohta.
Töötuba toimub Tartu Lasteaia Pääsupesa II korruse saalis.
Pildilise suhtluse rakendamisel on üks põhitegevus mudeldamine. Töötoas räägime selle olemusest ja rakendamisest. Üheskoos saame mudeldamist ka ise proovida, et panna kuuldu kohe praktikasse.
Madli Vahtramäe kasutab lasteaia eripedagoogina pildilist toetavat suhtlust iga päev ja on näinud selle päriselt toimimist, olgu selleks üksikpildid, suhtlusleht või koguni suhtlustahvel. See on omakorda tiivustanud teda selles vallas ennast täiendama ning andma kogetut ja loetut teistele edasi.
|
13:00-14:30
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Aruteluring “Mitmekeelne klassiruum Tartu linnas”
Kadri Leetmaa (otseülekanne veebis)
Töötoas on 160 kohta.
Töötuba toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi aulas.
Aruteluringis kohtume põnevate inimestega, et Kadri Leetmaa eestvedamisel arutada ja mõtiskleda, milline on mitmekeelne klassiruum Tartu linnas.
Püüame leida vastuseid paljudele küsimustele ja soovime kuulda erinevate osaliste arvamust. Millised võimalused on mitmekeelsel lapsel meie linnas? Miks peab üldse keeli õppima? Katsume kummutada müüti, et teises keeles õppimine vähendab aineteadmisi. Kas ja kuidas peaks riigikeelest erineva kodukeelega perekond oma lapsi toetama? Usume, et noor saab ka ise end aidata, aga kas tal on selleks tööriistad olemas?
Kadri Leetmaa on Tartu Ülikooli rände- ja linnauuringute keskuse juhataja ning inimgeograafia kaasprofessor. Tema uurimisteemad on seotud ebavõrdsusega ühiskonnas ja segregatsiooniga ruumis, rahvuspõhisusega segregatsioonis, ebavõrdsusega seotud linnapoliitikate ja -planeerimisega. Ta on "EL URBACTi" programmi Eesti kontaktpunkt, koordineerides aastatel 2021–2022 Eesti "URBACTi" haridusvõrgustiku projekti ettevõtlikkust kogu hariduskaarel. Lisaks on ta alates 2013. aastast Tartu linnavolikogu liige.
Töötoast tehakse otseülekanne Tartu haridusfestivali Facebooki lehel.
|
14:00-15:30
Tartu Täiskasvanute Gümnaasium
|
Enesejuhtimine koolis ja elus
Reet Jakobson, Marika Kaasik
Töötoas on 15 kohta.
Töötuba toimub Tartu Täiskasvanute Gümnaasiumi IV korruse ruumis 405.
Juhtimise kunst saab alguse enesejuhtimisest, st oskusest seada eesmärke, valida sobiv viis nende poole liikumiseks, ületada takistusi ja tulla toime tagasilöökidega. Need kõik on väga vajalikud oskused nii koolis kui ka elus. Töötoas otsime koos vastuseid küsimustele, miks paljudel gümnaasiumis õpinguid alustavatel noortel täiskasvanutel need oskused puuduvad ja mida saab õpetaja teha, et need oskused õpingute ajal areneksid?
Marika Kaasik on Tartu Täiskasvanute Gümnaasiumi direktor. Reet Jakobson on sama kooli õppejuht ja õppenõustaja ning täiskasvanukoolitaja.
|
14:00-14:45
Tartu Lasteaed Pääsupesa
|
Pildilise suhtluse argipäev rühmas. Töötuba õpetajalt õpetajale
Kerta Udso, Kai Välimäe
Töötoas on 20 kohta.
Töötuba toimub Tartu Lasteaia Pääsupesa saalis.
Ühiselt kogemusi vahetades arutame, kuidas alustada pildilise suhtluse kasutamist rühma igapäevategevustes lasteaia keskkonnas. Lisaks paneme ennast proovile suhtluspiltide kasutamisel.
Töötuba juhivad Tartu Lasteaia Pääsupesa erirühma õpetajad Kerta Udso ja Kai Välimäe.
|
14:00-16:00
TäheTERA
|
Huvid + juhtimine = huvijuhtimine. Parimate praktikate kogemusseminar
Piret Arula, Kadri Lill, Anu Liiv
Töötoas on 25 kohta.
Töötuba toimub TäheTERA õpipesas Tähe 4.
Kolme kooli huvijuhid jagavad töötoas enda kogemusi.
Tartu Kivilinna Kooli huvijuht Piret Arula tutvustab oma kooli edukaid projekte ja õpilasesinduse juhtimist. Tartu Descartes'i Kooli huvijuht Kadri Lill räägib kogukonna kaasamisest ja liikumisprojektide juhtimisest. TäheTERA huvijuht Anu Liiv käsitleb mängujuhtide süsteemi ja õpilaste kaasamise mängulisi meetodeid.
|
15:00-16:35
Tartu Elektriteater
|
Film “Kalev”
Haridusfestivali selleaastases programmis on filmide eriprogramm.
Igal festivalipäeval on kell 15 võimalik vaadata Tartu Elektriteatri kinos (Jakobi 1) ühte filmi.
"Kalev" on tõsielust inspireeritud spordidraama Kalevi korvpallimeeskonna teekonnast laguneva Nõukogude Liidu viimaste meistrivõistluste võitjatiitlile 1991. aastal.
Filmi keskmes on korvpallurite raske võitlus nii oma rahvuskaaslaste, armutute vastaste kui ka meeskonna sisemise moraaliga. Peategelased on ennast tõestav noormängija Gert Kullamäe, tulihingeline kapten Aivar Kuusmaa ja range, meeskonda hoidev peatreener Jaak Salumets.
Režissöör on Ove Musting. Osades on Eesti tippnäitlejad eesotsas Mait Malmsteni ja Priit Võigemastiga.
https://elektriteater.ee/filmid/kalev/
|
17:00-17:45
Teaduskeskus Ahhaa
|
Planetaariumi kasutamine loodusteaduste õpetamisel
Üllar Kivila
Töötoas on 30 kohta.
Töötuba toimub Ahhaa keskuse (Sadama 1) planetaariumis.
Planetaarium on ainulaadne kombinatsioon kosmoselaevast ja ajamasinast, mis võimaldab viia vaataja suvalisse kohta Universumis vabalt valitud hetkel. See võimaldab näitlikustada ja seletada paljusid astronoomia ja teiste loodusteaduste nähtuseid, mida muidu vahetult kogeda ei saa. Aastaaegade vaheldumine, taevakehade ja tähistaeva liikumine jpm saavad kergesti selgeks ning boonuseks jääb kordumatu elamus Ahhaa virtuaalse kosmoselaevaga Universumis ringilendamisest.
Üllar Kivila on Ahhaa keskuse peaplanetarist, programmi koostaja ja etenduste läbiviija.
|
18:00-21:00
Tartu Annelinna Gümnaasium
|
Annelinna armastuse laulufestival
Julia Trubatšova
Festival toimub Tartu Annelinna Gümnaasiumi aulas.
Kaheksa aastat järjest toimunud vene laulu festival on saanud publikult kiita ja tunnistatud ka Tartu linna 2021. aasta haridusteoks. Nüüd on aeg liikuda edasi ja uuendada traditsiooniliseks saanud üritust.
Tartu koolides pakutakse võimalust omandada paljusid keeli: noored õpivad eesti, vene, inglise, saksa, soome, hispaania ja prantsuse keelt. Meie uued õpilased Ukrainast avardavad meie teadmisi ukraina keele kohta.
Annelinna laulufestivali eesmärgiks jääb endiselt teiste keelte õppimise toetamine ja teiste kultuuride väärtustamine laulude kaudu.
Laulufestivalil esinevad õpilased alates 6. klassist ja täiskasvanud. Nad esitavad võõrkeelse laulu, mis on nende emakeelest erinevas keeles.
Inimene unistab armastusest igal ajal. 2022. aasta laulufestivali kava võib jutustada just sellest: armastusest tema variatsioonides.
Laulufestivali korraldab Tartu Annelinna Gümnaasium.
Festivali programmijuht on Julia Trubatšova.
Üritus on tasuta.
|