Mäng kui laste arengu käivitamise tööriist

Millal sa viimati mängisid? Millal mängisid tunnis õpilastega? Aga teiste õpetajatega?
Lapsed mängivad teineteisega tänapäeval üha vähem, kuid just mängu kaudu saab lapsi kõige loomulikumal viisil toetada, sest mäng on oluline osa nende arengust. Mängurõõmu saab laps tunda alles siis, kui tema teised baasvajadused on täidetud.
Praktilises töötoas uurime, kuidas õpetajana toetada laste baasvajadusi ning mängu maksimaalselt ära kasutada sõbralikuma ja pingevabama õpikeskkonna loomiseks. Mängu kõrval räägime veidi ka laste psühhodraamast. Töötuba on mõeldud lasteaia või kuni II kooliastme õpetajatele, kes tahavad saavutada paremaid suhteid klassis ning õpetada õnnelikke lapsi.

Marju Loorits on muuseumihariduse arendaja ja rakendab psühhodraama meetodit nii laste kui ka täiskasvanutega. Kati Toobal on KiVa-koolide mentor ja õpetajate koolitaja ning psühhodraama lavastaja. Mõlemad on töötanud koolis õpetajana erinevas vanuses laste ja noortega.
Katil ja Marjul on mitmeaastane koostöö laste- ja noortegruppide juhtimisel psühhodraama meetodite abil. Nende salasoov on pöörata Eesti haridustöötajaid mängimise usku, sest tänu spontaansuse ja loovuse arendamisele on nad näinud palju positiivseid muutusi laste ja noorte käitumises.

Õpituba toimub Tartu Tamme Kooli ruumis 222.