Kuidas õpilased kukuvad sotsiaalmeedias jäneseurgu?

Töötoas teeme sissevaate algoritmide mõjusse vandenõuteooriate levikule. Anname nõuandeid selle kohta, kuidas aidata õpilastel eristada tõde ja väärat.

Kuigi noori tituleeritakse tihti digitaalseteks pärismaalasteks, väärivad ja vajavad nad tuge, et orienteeruda neile sedavõrd kättesaadavas, suhtlemiseks olulises ja huvitavas maailmas turvaliselt.

Gretel Juhansoo on Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni üliõpilane ning Balti infohäirete sekkekeskuse kommunikatsiooniassistent. Ta korraldab lasteaia- ja algklassilastele meediapädevusmänge ning on ehe näide tänapäeva noorest, kes armastab sotsiaalmeediat. Tema igapäev ongi paras kompott uurimishuvist sotsiaalmeedia platvormide ja nende algoritmide, valeinfo ja muu põneva vastu ning pelgalt ühe netiavarustes seikleva popkultuuri fänni elust. Tänu pidevale kokkupuutele sotsiaalmeediaga näeb ta, kui hirmutav ja salakaval võib see maailm olla.