Kuidas luua ülesandeid ja toetada õpilast tehisaru kasutamisel?

Töötuba käsitleb hetkel populaarset teemat praktiliselt, keskendudes peamiselt sellele, kuidas juhendada õpilasi tehisaru kasutamisel. Arutame, kuidas olla õpetajana sammuke ees ja suunata õpilasi tehisaru vastutustundlikult kasutama. Tähelepanu pöörame õpetaja rollile õpilaste toetamisel ja isikliku eeskuju näitamisele, pakkudes õpilasele ülesandeid, mis arendavad digipädevusi, analüüsi- ja probleemilahendusoskusi ning soodustavad loovat mõtlemist.

Töötoa tulemusena valmib ülesannete pank. Koostöös loodud ülesanded pakuvad konkreetseid ja kasutusvalmis lahendusi, mis aitavad õpetajatel märkimisväärselt aega säästa. Töötoa suurim väärtus seisneb selles, et õpetajatena ei pea me ise nullist välja mõtlema, kuidas tehisaru õppetöösse integreerida.

Töötoas osalemiseks tuleb kasuks varasem kogemus keelemudelite kasutamisel.

See tekst on loodud ChatGPT abiga.
OpenAI. (2024) ChatGPT 4o (16. septembri versioon), suur keelemudel, https://chat.openai.com/.

Nora Laukse on Tartu Forseliuse Kooli eesti keele ja kirjanduse õpetaja. Oma magistritöö käigus on ta põhjalikult tegelenud erinevate tehisaru puudutavate teemadega, sh erinevate tulevikuteooriatega, kuhu tehisintellekt meid ühiskonnana viib. Lisaks on tema tudengi- ja turunduskarjääris ChatGPT olnud pikka aega igapäevane tööriist, mis annab talle ka praktilise kogemuse tehisaru rakendamisel. Nora Laukse on Noored Kooli programmi kaudu astunud haridusmaastikule, et tuua oma teadmised ja kogemused õpilaste ning õpetajateni.

Õpituba toimub Tartu Forseliuse Kooli klassis 104.