Kaugõpe – võimalus õppija metakognitiivsete oskuste arendamiseks

Eelmisel õppeaastal oli Karlova kool keerulise väljakutse ees – meie üks koolimajadest oli renoveerimisel ning teine seoses sellega ülerahvastatud.
Kasutasime 5.-8. klassides 3+1 õppekorraldust, mille kohaselt toimus iga neljas õppenädal kõnealustes klassides kaugõppe vormis.
Et proovikivist maksimaalset kasu lõigata, võtsime kaugõppe nädalateks õppetegevust planeerides fookusesse õpilase enesejuhtimise harjutamise ja toetamise.
Õpilase enesejuhitud õppimise toetamine saab olla tõhus aga juhul, kui see käib käsikäes tema metakognitiivse võimekuse arendamisega. Õpetaja Karolin jagab isiklikku kogemust, kuidas ta seda oma aines tegi ja milliste tähelepanekuteni jõudis. Õppejuht Karmen selgitab põgusalt ka rakendatud 3+1 õppekorralduse põhimõtteid.

Karolin Luik-Välja on Tartu Karlova Kooli ajalooõpetaja ja Noored Kooli programmi vilistlane. Karmen Põder on Tartu Karlova Kooli 1.- 6. klasside õppejuht.

Õpituba toimub Tartu Karlova kooli Lina tänava koolimaja ruumis 110.